Sunday, May 16, 2010

Sedihh....kecewa....


Piala Thomas telah berakhir...
China berjaya mengekalkan kejuaraan buat kali ke-4 berturut2, selepas kejayaan terakhir Indonesia pada tahun 2002
Nyata, China berjaya membuktikan kepada dunia bahawa mereka adalah kuasa Badminton terbaik Dunia yg sukar sekali utk diterobosi...

Mengapa saya begitu sedih & kecewa???

Adakah kerana Malaysia gagal menjuarai piala ini setelah 18 tahun menanti...????ada la jgk… tapi sebenarnya saya lagi sedih apabila pemain favourite saya, Taufik Hidayat tumpas di tangan Lin Dan..huhu...mungkin ramai yg akan blame Taufik sebab tak main betul2 pd set yg pertama, saya antara orgnya, tapi setelah saya 'muhasabah' balik..tak patut saya blame dia...Taufik memang mcm tue cara main dia..di awl2, dia nampak tak all out,tapi bla msk 2nd game, dia akan sgt bersungguh...

Taufik sangat lincah di gelanggang...setiap penjuru gelanggang akan digunakannya, dan lawan akan sangat kepenatan utk mengejar bulu tangkis tersebut.
Taufik ada karakter tersendiri...sebab tue juga saya begitu meminati dia!!!!
Dan kebetulan, tarikh lahir kami sama...huhu...

Taufik memang hebat, tapi saya kena akui, Lin Dan lagi HEBAT...
Taufik dalam temu bual selesai habis perlawanan menyifatkan Lin Dan pemain yg cukup perfect:pantas, cekap membaca permainan lawan, mempunyai mental yg kuat & emosi yg sangat stabil...
& tidak hairan bla ramai yg mengtakan, "jika anda ingin bertemu Lin Dan, pastikan anda telah bersedia sepenuhnya dari aspek fizikal, mental & emosi kerana Lin Dan, bukan calang2 orgnya!!!"

Mungkin kali ini adalah aksi terakhir Taufik di kejohanan piala Thomas…
2 tahun lagi, Taufik dah berusia 31 tahu, usia yg agak lewat sebenarnya utk terus beraksi...tapi bak kata Taufik,selagi khidmatnya diperlukan, dia akan terus beraksi...
GO Taufik, saya akan terus menyokong anda!!!!!!



Anyway, syabas & tahniah kepada China...

Tahniah juga kpd pasukan Korea kerana kejayaan merebut Piala Uber


Bilakah agaknya negara Malaysia akan kembali mengjulang piala ini????

No comments:

Post a Comment